Online scoren doe je zo!
Als marketeer ben je prestatiegericht. Reach – Act- Convert en Engage is waar het allemaal om draait, oftewel: online scoren. Hoe pak je dit aan? Wat prikkelt jouw doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat je de aandacht vasthoudt? En welke kanalen zijn ideaal voor remarketing? Een spoedcursus: Online scoren doe je zo!
Online scoren met video
Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde focus online 4 seconden is. Wil je jezelf promoten als bedrijf, dan zijn deze eerste 4 seconden cruciaal om de aandacht van het publiek te grijpen. Daarna wordt door geswiped naar een volgend item. Video is een ideale marketingtool om snel de aandacht te pakken. Een goede binnenkomer is hierbij uiteraard wel van belang. Een terugkerend item werkt ook goed: de kracht van herhaling. Denk bijvoorbeeld aan een eigen bedrijfsvideo of een vlog waarin je tips & tricks uit de branche geeft.
Social advertising
Hoewel social advertising niets nieuws is, we gebruiken het inmiddels alweer ruim 13 jaar, blijven kanalen als Facebook en Instagram zichzelf wel voortdurend opnieuw uitvinden. Dit betekent dat de mogelijkheden voor marketeers inmiddels eindeloos zijn. Sociale media weten alles van hun gebruikers en bieden de mogelijkheid om je doelgroep tot in de puntjes af te stemmen. Zo kun je demografische gegevens, interessegebieden en de connectie met jouw merk gebruiken. Social advertising is ook ideaal voor remarketing. Toon je advertentie bijvoorbeeld alleen aan mensen die jouw profiel hebben geliked, jouw website hebben bezocht, of je app hebben geïnstalleerd.
Een podcast
Naast video, doen ook podcasts het geweldig anno 2020. Deze vernieuwde versie van een simpel audiobestand is bezig met een ware revival. Met name podcasts waarin experts over hun vakgebied vertellen doen het goed. Beauty-experts die make-up tips geven bijvoorbeeld of marketeers die insights geven over de nieuwste Google updates. Je kunt deze tool dus niet alleen gebruiken om te zenden, maar zeker ook om van te leren! Gebruik Spotify om te zoeken naar een topic: ‘Online marketing Deventer’ bijvoorbeeld en leer van de meesters.