Ben je net je eigen bedrijf gestart dan zul je vast hebben gemerkt dat er ontzettend veel bij komt kijken. Zo krijg je allemaal administratieve zaken waar je op moet letten en daarnaast wil je ook een prettige fijne werkplek creëren. Waar moet je allemaal aan denken als je een kantoor gaat inrichten en welke spullen zijn essentieel en mogen niet vergeten worden? Met dit artikel word je wijzer welke spullen je sowieso in je kantoor moet hebben. Printer huren?

Begin bij de basis met een bureau en een bureaustoel

Het kan handig zijn om te beginnen met de kleine kantooraccessoires, maar de basis is het belangrijkst. En de basis is een bureau en een bureaustoel. Want aan je bureau zul je namelijk uren doorbrengen. Daarom is een kwalitatief goede bureau van belang, een vereiste en mag niet onderschat worden. Zorg dat je bureau een groot werkblad heeft en dat het beschikt over de juiste hoogte. Zo kun je in een goede houding aan het werk en krijg je geen last van je rug. Net zo belangrijk is een goede bureaustoel. Zo’n stoel moet natuurlijk lekker zitten, maar ook van belang is dat het verstelbaar is. Daarom doe je er verstandig aan om eerst een aantal bureaustoelen uit te proberen zodat je weet wat goed bij je past.

Bureau accessoires bij elkaar verzamelen

Heb je eenmaal een goed werkblad en een comfortabele verstelbare stoel dan kun je starten met het verzamelen van bureau accessoires. Je zult ze nodig hebben en er zijn ontzettend veel accessoires te koop. Denk aan pennen, pennenbak, A4 papier, schaar, markeerstiften, postzegels, enveloppen, nietmachine, plakband etc. Heb je dit soort spullen op voorraad in je kantoor dan ben je al een heel eind op weg.

Andere benodigdheden om niet te missen in je kantoor

Andere musthaves zijn dingen waarvan je denkt ze niet nodig te hebben, maar ze toch goed van pas kunnen zijn. Je wilt op een normale werkdag je jas kunnen ophangen, dingen in de prullenbak willen gooien en wat te drinken willen hebben. Daarnaast zal het in de wintermaand donker kunnen worden en daarom zou een bureaulamp ook niet misstaan in je kantoor. En hoe digitaal het tegenwoordig ook allemaal is, af en toe printen moet nog steeds gebeurd worden.

Het inrichten van de kantoorruimte Heb je alles aangeschaft en zin om je bedrijvigheden te beginnen? Kijk dan eerst ook even hoe je je werkruimte gaat indelen. Veel kleinere bedrijven starten tegenwoordig aan huis, maar je kunt ook besluiten om een kantoorpand te gaan huren. Je dient structuur aan te brengen in de ruimte waar je gaat werken en hoe en waar je alle spullen bewaard. Daarom is het verstandig om een logische indeling te maken van je ruimte waar je gaat werken.