Wat komt er kijken bij het maken van een animatie?

Steeds meer bedrijven zetten animaties in voor hun marketing. Hiermee kun je op een toegankelijke manier duidelijk maken wat de USP’s van jouw product of dienst zijn. Een goede animatie zorgt voor meer interactie en meer sales. Wat komt er allemaal kijken bij het productieproces? We leggen het in 4 simpele stappen uit.

Stap 1: een idee voor je animatie

Een goede animatie begint met een goed idee. Wat is je boodschap? Wie is je doelgroep? En wat wil je vertellen? In animaties worden dingen vaak versimpeld. Je product of dienst wordt vertaald naar een simpele sketch.

Stap 2: een storyboard

Is het idee goedgekeurd? Dan worden de eerste stappen voor de uitwerking gezet. De plannen worden uitgetekend in een storyboard. Dit geeft een goed beeld van de visuele vertaalslag, het is een soort een eerste schets van het eindproduct.

Stap 3: animeren

Met het storyboard als leidraad, kan het animeren beginnen. Als bedrijf kun je het best een animatie laten maken door een professional. Een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is en jullie boodschap en huisstijl goed kan overbrengen. Het is belangrijk dat het merk goed naar voren komt, zowel in de uiting als in de vormgeving.

Stap 4: de animatie delen

Ben je tevreden met het resultaat? Dan kan je animatie online! Houd ook bij het delen rekening met je doelgroep. Op welke kanalen bevinden jouw potentiële klanten zich? Je kunt een animatie bijvoorbeeld delen op YouTube, Instagram, Facebook en LinkedIn. Adverteren met een animatie kan ook. Wist je dat bewegend beeld gemiddeld 30 keer vaker wordt geliked en gedeeld? Goed campagnemateriaal dus!